Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy możecie mi powiedzieć jakie objawy wskazują, co trzeba wymienić:
    1. napinacz
    2. nastawiacz
    3. łańcuszek

    U mnie rano pojawiła się głośniejsza praca silnika (1.4 TSI) i każde ASO chce wymieniać co innego, a najlepiej całość (tzn. 1, 2 i 3). Czy faktycznie wymiana wszystkiego rozwiąże problem? Może to tańsze rozwiązanie niż co chwila coś innego wymieniać (i dodatkowo za rozebranie całości płacić)? Samochód już po gwarancji (3 lata i 65 000 przebiegu).

    Komentarz


    • bogdans1, generalnie wszystko jest opisane w tym temacie (filmiki, zdjęcia, etc)

      sam przechodziłem kompleksową wymianę trzech punktów

      Forum - Octavia Club Polska

      Forum - Octavia Club Polska


      Zamieszczone przez bogdans1
      Czy faktycznie wymiana wszystkiego rozwiąże problem?
      u mnie pomogło


      Zamieszczone przez bogdans1
      Może to tańsze rozwiązanie niż co chwila coś innego wymieniać (i dodatkowo za rozebranie całości płacić)?
      bez sensu płacić 3x za jedną robotę, bo do nastawnika, napinacza i łańcucha rozbierasz to samo


      Zamieszczone przez bogdans1
      Samochód już po gwarancji (3 lata i 65 000 przebiegu).
      możesz spróbować z ASO (niech smarują DISS do SAP - partycypacja w kosztach, do tego Ty swoją drogą email do SAP przez Error 404 )


      tak na szybko co potrzeba:

      nastawnik: 03C 109 088 E - 1620PLN
      łańcuch: 03C 109 158 A - 245PLN
      napinacz: 03C 109 507 AH - 150PLN
      prowadnica: 03C 109 509 P - 52PLN
      prowadnica: 03C 109 469 K - 24PLN
      uszczelka: 03C 109 287 G - 63PLN
      uszczelniacz wału: 038 103 085 E - 35PLN
      o-ring: N 903 445 02 (x2sztuki) 8PLN x2
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz


      • Przegląd wiosenny zrobiony. Układ rozrządu podobno bez uwag. Nie pozostaje mi nic innego, jak zaufać ASO. Aczkolwiek z dużymi oporami :roll:
        2004 Renault Thalia 1.4 RT,
        2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
        2009 Renault Clio MTV 1.4
        2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
        2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

        Komentarz


        • Witam wszystkich.
          LUKI, taka sprawa. Piszesz, że najlepiej wymienić cały komplet.
          Zgadzam się z tym, ale ostatnio słyszałem opinię iż chcąc robić rozrząd należy również pomyśleć o wymianie kół zębatych i tu robi się chyba problem. Trudności są wydaje mi się przy wymianie dolnego kółka, bo dochodzi do tego opuszczanie miski olejowej itd.
          W związku z tym nie uważasz, że twoja kompleksowa wymiana części rozrządu i tak jest wersją oszczędnościową ? W ASO powiedzieli mi np. , że to nie jest tak, że wymieniać trzeba absolutnie wszystko i oni raczej tego nie preferują. Napisz, czy nie obawiałeś się tego, że mimo wszystko pomijasz wymianę niektórych elementów
          ( dolne i górne kółko zębate, dodatkowe uszczelki, nowe śruby )

          Komentarz


          • Luki, a orientujesz się, jak się sprawa ma w przypadku silnika 1.4 TSI rok 2012,2013 oznaczonego CAXD?. Czy on już nie ma tych problemów?
            Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez korniku
              W ASO powiedzieli mi np. , że to nie jest tak, że wymieniać trzeba absolutnie wszystko i oni raczej tego nie preferują.
              nie preferują, bo mają problemy z rozliczeniem napraw gwarancyjnych


              Zamieszczone przez korniku
              Napisz, czy nie obawiałeś się tego, że mimo wszystko pomijasz wymianę niektórych elementów
              ( dolne i górne kółko zębate, dodatkowe uszczelki, nowe śruby )
              no i łańcuch napędu pompy


              ale "akcję ze zmianą napędu pompy" odpuściłem - po prostu porozmawiałem z mądrymi głowami z VAG

              oczywiście przed końcem gwarancji nie omieszkałem wymienić kilka emaili z SAP, że jak mi się coś stanie z "napędem pompy oleju" będą partycypować w kosztach


              na pewno w CAXA w 2012 szeroko pojęty napęd pompy został zmodyfikoway
              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

              Komentarz


              • A silnik CAXD ktoś zna? Czy to jakaś nowelizacja CAXA?
                Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

                Komentarz


                • test15510,

                  CAXD siedzi w Audi

                  CAXD to 125hp i ma łańcuch

                  dla mnie będzie jasne, że również 2012 miał zmianę napędu pompy (CAXD jest odpowiednikiem CAXA w Skodzie i Vw)
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz


                  • Bo dowiadywałem się o pewnego Golfa Varianta z roku 2013 i on ma silnik o numerze zaczynającym się od CAXD... Znaczy silnik 125 KM z Audi w nim dali?
                    Niezależnie od marki i modelu - Forum OCP - najlepsze forum samochodowe w Polsce.

                    Komentarz


                    • test15510,

                      tego nie wiem
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz


                      • [O2FL]

                        Witam,
                        jeszcze raz wracam do tematu. Przepraszam za powtorke, ale nie moge znalezc informacji co zostalo rzekomo zmienione w napedzie rozrzadu 1.4 TSI w 2010 roku? Ktora to byla czesc: lancuch, napinacz czy wariator? W "ETCE" nie widze tych zmian.

                        Pozdrawiam,
                        Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
                        Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
                        Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

                        Komentarz


                        • łańcuch, nastawnik, napinacz

                          a w 2012 napęd pompy oleju
                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                          Komentarz


                          • Czy przy wymianie rozrządu trzeba wymienić olej?

                            Komentarz


                            • najlepiej TAK :!:
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez bogdans1
                                Czy faktycznie wymiana wszystkiego rozwiąże problem?
                                u mnie pomogło
                                To ja jeszcze zapytam:

                                Na ile kkm to pomaga ?

                                Czy problem jest już rozwiązany jak na silnik z łańcuchem rozrządu i następna naprawa w razie objawów lub za 300tys km.

                                Czy też właściciele CAXA będą spotykać się w serwisie co 40'000km na cyklicznej wymianie rozrządu za kilka tysięcy PLN ?



                                pozdrawiam
                                AdamKrak Pierwszy

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez adamkrak1
                                  Czy problem jest już rozwiązany jak na silnik z łańcuchem rozrządu i następna naprawa w razie objawów lub za 300tys km.
                                  wyczytałem gdzieś, że CAXA wyliczona jest na 250k km
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz


                                  • No to i ja dolaczam do grona dotknietych walnietym rozrzadem w 1.4 TSI.

                                    Przebieg 48tys, auto po gwarancji (rok produkcji 2009).
                                    Podobno SKODA Polska odmowila "dobrej woli" przy naprawie tej wady fabrycznej.

                                    Zaczynam swoja prywatna rozgrywke ze SKODA warta 4000 PLN

                                    Komentarz


                                    • Walniętym...tzn..? Rozsypał się całkowicie czy poprostu go słychac...?
                                      Mój Szkodnik :-)
                                      Pozdrawiam
                                      Rafał

                                      Komentarz


                                      • Narazie go slychac, ale serwis potwierdzil awarie i koniecznosc wymiany.

                                        Jako ze niespecjalnie mam ochote placic za wade fabryczna - przygotowuje sie do dlugiej i namietnej wojny medialnej w wypadku odmowy pokrycia kosztow naprawy.Wydaje mi sie iz takia "promocja" zapewne nie przysluzy sie sprzedazy nowych modeli z tymi silnikami Wstrzymuje konie, bo dealer jest fantastyczny i w moim imieniu jeszcze probuje cos ze SKODA Polska powalczyc (celowo nie podaje nazwy).

                                        Ciekawe czy pan z tygodnika MOTOR jeszcze zainteresuje sie kontynuacja tematu

                                        Zastanawiam sie tez czy by nie wziac nowej octavii MPI a tego starego bubla nie zostawic w rozliczeniu

                                        Komentarz


                                        • endrju, powodzenia :!:

                                          Ty również smaruj email do SKODA PL :!:



                                          Zamieszczone przez cordoba12
                                          Walniętym...tzn..? Rozsypał się całkowicie czy poprostu go słychac...?
                                          a to dla Ciebie nie jest jednoznaczne, że jest spierdolony nawet jak tylko "po prostu go słychać"?
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz


                                          • Owszem jasne jest, że jest spierdolony... tu nie ma nawet o czym dyskutować... Może źle to zabrzmiało..poprostu myślałem że rozsypał się całkowicie tj. pękł łańcuch itp.
                                            Mój Szkodnik :-)
                                            Pozdrawiam
                                            Rafał

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez cordoba12
                                              pękł łańcuch itp.
                                              chłopaki w ASO mieli takie przypadki (zarówno G6 jak i O2FL)
                                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez endrju
                                                Zastanawiam sie tez czy by nie wziac nowej octavii MPI a tego starego bubla nie zostawic w rozliczeniu
                                                ale wycenią Twoje autko na marne grosze w rozliczeniu przy ewentualnym zakupie nowego

                                                Ja będąc "zaproszonym" przez SAP do jazdy testowej O III byłem "naciagany" do zakupu O III i w rozliczeniu zostawiając swoją O II FL z symbolicznym przebiegiem w stanie bdb usłyszałem wycenę na 42 kzł. :shock: jeżeli nic nie znajdą negatywnego, gdzie fura jest warta 55 kzł.

                                                endrju, pomyślności i wytrwałości w walce o swoje
                                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                =================================================

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez endryu
                                                  ...ale wycenią Twoje autko na marne grosze w rozliczeniu przy ewentualnym zakupie nowego...

                                                  I bardzo dobrze , a najlepiej żeby na piśmie miał ich ofertę z ceną odkupu, wtedy będzie dowód jakie straty ma przez zakup w salonie nowego pojazdu z cudownym rozrządem.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez LUKI
                                                    endrju, powodzenia :!:

                                                    Ty również smaruj email do SKODA PL :!:
                                                    Dealer ciagle walczy w moim imieniu niby ;-) Wiec cierpliwie czekam co z tego wyjdzie. Oczywiscie pochwale sie na forum. A 42kPLN to w sumie nie byla by taka zla opcja.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X